ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

Опубликовано 05.06.2013

Спрощена система оподаткування для фізичних осіб-підприємців: особливості застосування

З метою роз’яснення податкового законодавства, в Димитрівському відділенні Красноармійської об’єднаної державної податкової інспекції Донецької області ДПС щомісяця проводяться сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія», де громадяни можуть одержати відповіді на питання, що найбільш їх цікавлять. Пропонуємо вашій увазі «гарячу» телефонну лінію на тему: «Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної делянки. Спрощена система оподаткування для фізичних осіб-підприємців: особливості застосування» за участю заступника начальника державної податкової інспекції — начальника Димитрівського відділення Красноармійської ОДПІ Третяк Лариси Анатоліївни

1. Питання: Хто саме є платником податку на нерухоме майно?

Відповідь: До платників податку на нерухоме майно належать власники об’єктів житлової нерухомості в Україні, а саме — фізичні, юридичні особи, нерезиденти-громадяни, які мають постійне місце проживання за межами нашої держави, і ті, які тимчасово перебувають на території України.

2. Питання: Який орган та яким чином визначить саме ту площу нерухомості, з якої слід сплатити податок?

Відповідь: Податкові органи обчислюють суму податку на нерухоме майно для фізичних осіб, згідно відомостей про житлову площу об’єктів житлової нерухомості, які надаватимуть органи державної реєстрації прав на нерухоме майно. Юридичні особи самостійно обчислюють житлову площу об’єкта оподаткування на підставі документів, які підтверджують право власності на нього.

3. Питання: Як правильно сплачувати податок на нерухоме майно: за місцем розташування об’єкта оподаткування, чи за місцем прописки?

Відповідь: Податок на нерухоме майно сплачується за місцем розташування об’єкта оподаткування і зараховується до відповідного місцевого бюджету. Базою оподаткування є житлова площа об’єкта житлової нерухомості.

4. Питання:Яку передбачено відповідальність фізичної особи за несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи?

Відповідь: Відповідно до ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 51 до 136 грн. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 85 до 136 грн.

5.Питання: Які зміні відбулися в Податковому кодексі щодо спрощеної системи оподаткування?

Відповідь: Державна податкова служба України продовжує роботу по вдосконаленню спрощеної системи оподаткування та направляє свої зусилля на пом’якшення умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

Так, зокрема, Верховна Рада України 20 листопада 2012 року ухвалила Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо зміни ставок деяких податків і зборів), яким врегульовано окремі питання вдосконалення адміністрування податків, у тому числі пом’якшено податкове навантаження на спрощенців. З цією метою, з 01.01.13, зменшено ставки єдиного податку для платників єдиного податку п’ятої групи із 7% до 5%, а для шостої групи — з 10% до 7%, (зміни до статті 293 ПКУ). Крім того, цим Законом знято обмеження щодо максимальної кількості найманих працівників, які можуть працювати у спрощенців 5 та 6 груп.

6.Питання: Як оформити трудові відносини з найманими працівниками, на підставіякого документу здійснюється їх облік?

Відповідь: Відповідно до статей 24 і 24 прим.1 Кодексу законів про працю України наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 № 260 було затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою (далі -Порядок).

Цей Порядок поширюється на фізичних осіб, які використовують найману працю: фізичних осіб — підприємців та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг (кухарі, няньки, водії тощо) (далі — фізична особа).

Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи. Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (п. 14 Порядку).

Пунктом 297.3 статті 297 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (дані — ПКУ) платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

При цьому, облік найманих працівників фізична особа — підприємець повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку

7.Питання: Яким чином проходить реорганізація органів державної податкової служби? Чи сприятиме вона наданню адміністративних послуг?

Відповідь: Постановаю від 20.03.2013 № 229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів " розпочався процес реорганізації шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби. На теперішній час в усіх регіонах України розпочався процес створення та реєстрації як юридичних осіб Головних управлінь Міністерства доходів і зборів України. На сьогодні вже видано накази про призначення керівників, яким поставлено завдання у стислі терміни забезпечити створення та державну реєстрацію територіальних управлінь Міндоходів на базі органів Державної податкової служби та Державної митної служби. Міністерством затверджено тимчасову структуру регіональних представництв відомства.

Ця реорганізація жодним чином не зачіпатиме платників податків і суб’єктів СГД та не створить жодних незручностей і перешкод для якісного надання податкових послуг. Базова інфраструктура — мережа сервісних центрів — працюватиме в штатному режимі та надаватиме весь спектр послуг. Реорганізація відбудеться максимально швидко, уникаючи при цьому будь-якого дискомфорту для бізнесу.

Що стосується назви нашого територіального органу Міндоходів який утворюється відповідно до цієї Постанови — Красноармійська об’єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Розповідайте про наш сайт: