Трудові договори

Опубликовано 22.02.2018

Держпраці – про оформлення на роботу найманих працівників приватного підприємця

Підприємці під час оформлення трудових відносин із працівником продовжують складати трудові договори. Під кожен трудовий договір слід складати розпорядження про прийняття на роботу й повідомляти податкову перед допуском працівника до роботи (хоча б на день раніше допуску до роботи)

З 1 січня 2015 року з КЗпП виключено статтю 24-1, яка потребує реєстрації в службі зайнятості трудового договору, укладеного між підприємцем і найманим працівником. Таким чином, починаючи з 2015 року КЗпП не зобов'язує реєструвати трудовий договір в службі зайнятості.

Разом із тим з'явилося інша вимога. Так, до ч. 3 ст. 24 КЗпП внесено зміни, згідно з якими працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням працедавця, і повідомлення органів ДФС про прийняття працівника на роботу в порядку, визначеному КМУ. Нумерацію укладених трудових договорів підприємець веде самостійно.

Постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413 визначено механізм повідомлення податкової про прийнятих працівників. Повідомлення має подавати підприємець до податкової за місцем обліку як платник ЄСВ за розробленою формою до початку роботи працівника згідно з укладеним трудовим договором. Тобто, повідомлення треба подати під час кожного прийняття працівників.

Отже, підприємці під час оформлення трудових відносин із працівником продовжують складати трудові договори. Під кожен трудовий договір слід складати розпорядження про прийняття на роботу й повідомляти податкову перед допуском працівника до роботи. Повідомити податкову потрібно хоча б на день раніше допуску працівника до роботи.

Раніше, змінивши умови праці, наприклад, перевівши працівника на іншу посаду, підприємці мали повідомляти центр зайнятості шляхом подання додаткової угоди до укладеного трудового договору. Тепер усі зміни підприємцеві достатньо відобразити у своїх внутрішніх документах (розпорядженнях) і нікого повідомляти про це не потрібно, крім самого працівника під підпис. Причому, навіть у разі змін умов праці працівників за трудовими договорами, зареєстрованими до 01.01.2015 р. у центрі зайнятості, цей орган також повідомляти не потрібно.

Статтею 48 КЗпПпередбачено, що відповідно доп. 2.21-1 Інструкції № 58трудові книжки працівників, які працюють у ФОП, зберігаються безпосередньо в самих працівників.

Розповідайте про наш сайт: