До уваги платників ПДВ: зміни у графіку проведення зустрічей з питань функціонування СМ КОР

опубликовано 03.11.2017 в 14:39

Керівництвом Головного управління ДФС у Донецькій області до 31 грудня 2017 року проводяться щотижневі зустрічі з платниками податків для обговорення питань функціонування електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ (СМ КОР).

Телефон «гарячої» лінії «Функціонування СМ КОР» - (097)101-59-77

Графік роботи одноканальної «гарячої» телефонної лінії:

понеділок-четвер     З 9год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., перерва в роботі – з 13 год. 00 хв до 13 год. 45 хв.

п’ятниця
    
    З 9год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., перерва в роботі – з 13 год. 00 хв до 13 год. 45 хв.
    
    в неробочі дні «гарячая» телефонна лінія не працює

Щотижневі зустрічі проводить заступник начальника ГУ ДФС у Донецькій області Єльникова Алла Петрівна з платниками податків, що обслуговуються Покровською ОДПІ. На цих зустрічах обговорюються питання функціонування електронної системи управління ризиками при адміністрування ПДВ (СМ КОР). Зустрічі проходять в приміщенні Покровської ОДПІ щочетверга в робочі дні) з 10 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. за адресою: м. Покровськ, вул. Прокоф’єва, буд. 113, кімната №1 ( контактні тлефони (06239) 22459, 21772).

Платникам ПДВ: коли податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають моніторингу для зупинення їх реєстрації

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області звертає увагу, що у листі ДФС України від 06.09.2017 N2723/99-99-07-05-01-18 «Про систему моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків» зазначено перелік випадках, у яких реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування не зупиняється:

1) податкова накладна не підлягає наданню отримувачу (покупцю). Такі податкові накладні складаються у разі: здійснення операцій з постачання неплатникам ПДВ; при умовному продажу (зокрема, при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п.198.5 ст.198 та п.199.1 ст.199 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), анулюванні реєстрації платника податку, у разі перевищення бази оподаткування над договірною вартістю); при отриманні послуг від нерезидента; при здійсненні експортних операцій; зведені податкові накладні за щоденним підсумком реалізації;

2) податкова накладна складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (стаття 197; пункти 2, 3, 41, 12, 23, 26, 261, 27, 28 ,32, 38, 45, 46, 47 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ);

3) обсяг постачання, в податковій накладній/розрахунку коригування, зареєстрованих в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис.грн. та керівник - посадова особа такого платника податку займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих платників податків. При визначенні обсягу постачання не враховується сума ПДВ. За поточний період береться звітний період, в якому складена податкова накладна/розрахунок коригування, що реєструється в Єдиному реєстрі податкових накладних;

4) загальна сума сплачених у 2016 р. єдиного внеску та податків і зборів платником та його відокремленими підрозділами становить більше 5 млн. грн. При розрахунку суми податків не беруться до уваги суми ПДВ, сплачені при ввезенні товарів на митну територію України (ця ознака використовується з 01.04.2017 р. до 01.01.2018 р.).

5) одночасно D>0,05

де D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, за зареєстрованими ПН/РК;

P - сума ПДВ в зареєстрованих у звітному (податковому) періоді ПН/РК, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;

Pм - найбільша місячна сума ПДВ в зареєстрованих ПН/РК за останні 12 місяців.

Договір про визнання електронних документів: строк підписання, термін дії

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області нагадує, що Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233 визначено текст примірного договору про визнання електронних документів. Суб’єкт господарської діяльності направляє договір про визнання електронних документів засобами комунікаційного зв’язку, використовуючи електронно – цифровий підпис. Термін розгляду договору з боку органів ДФС - до 5 робочих днів.

Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати ЕЦП, цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.

Детальна інформація - в Центрах обслуговування платників Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області: м.Покровськ, вул. Європейська, 1 (тел. 06239 22459); м. Мирноград, вул. Центральна, 19 (тел. 06239 542147); м. Селидове, вул. Гоголя, 1 (тел. 06237 23250). Режим роботи: з понеділка по четвер з 9-00 до 18-00 год., у п‘ятницю з 9-00 до 16-45 год., у суботу – з 9 до 13 год., обідня перерва – з 13-00 до 13-45 год., неділя – вихідний.

Що таке індивідуальний податковий номер та навіщо він потрібен?

Індивідуальний податковий номер (ІПН) - це цифровий код, необхідний кожному платнику податків для обліку в фіскальних органах – наголошують в Покровській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області. Протягом усього життя, ІПН не змінюється (крім випадків пов'язаних з релігійними переконаннями). Після смерті платника податків ІПН втрачає актуальність і не може бути присвоєний комусь іншому.

Будь-яка фізична особа, незалежно від віку і від того, чи є резидентом, може безкоштовно протягом 5-ти робочих днів отримати ІПН, для чого необхідно звернутися до територіального органу Державної фіскальної служби України - податкової інспекції за місцем прописки або за місцем отримання доходів.

Картка видається тільки при пред'явленні оригіналу документа, що встановлює особу зареєстрованої особи. Якщо ІПН видається законному представнику, то йому необхідно мати при собі нотаріальну довіреність, в якій прописано право довіреної особи на отримання коду в податкових органах. Законодавством передбачена можливість внесення відмітки з цифрами ІПН до паспорта громадянина.

Щоб відновити втрачену або пошкоджену карточку платника податків, потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем прописки або за місцем отримання доходів і заповнити заяву для отримання оригіналу документа. ІПН видається безкоштовно.

Якщо особа змінює місце реєстрації, підвідомче іншому податковому органу, або змінює прізвище, ім'я, по батькові - картка платника податків підлягає заміні. При цьому сам індивідуальний номер платника податків не змінеться.

Повідом податкову про нову торгівельну точку

Законодавством не передбачені обмеження щодо кількості торгівельних точок. Підприємецьсамостійно вирішує питання відкриття нових об'єктів для провадження своєї підприємницької діяльності. У разі зміни місця провадження господарської діяльності, суб’єкти господарювання повинні подати заяву до контролю­ючого органу з відповідними відомостями. Така заява подається платниками єдиного податку: першої і другої груп — не пізніше 20 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни; третьої групи — разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (пункти 298.5, 298.6 ст. 298 ПКУ).

Для здійснення такого податкового контролю застосовується Наказ Міністерства Фінансів від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», яким передбачено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку № 1588).

Нарахування рентної плати за використання води для благоустрою території

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області повідомляє, що згідно п.255.1 ПКУ платниками рентної плати за спеціальне використання води є суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, які використовують воду шляхом її забору з водних об’єктів та для потреб гідроенергетики, водного транспорту й рибацтва.

Рентна плата за використання води не нараховується на потреби благоустрою території міст та інших населених пунктів.(п.п.255 4.3 ПКУ). До об’єктів благоустрою відносяться території підприємств, закладів, організацій та закріплені за ними території на умовах договору, які визначаються пунктом 1 ст.13 Закону України від 06 вересня 2005 р № 2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (далі – Закон №2807).

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати підприємства для утримання об’єктів благоустрою державної й комунальної власності. У випадках, коли такі підприємства відсутні, підпорядковані органи влади в рамках своїх повноважень визначають на конкурсній основі утримувачей таких об’єктів, які стоять на їхньому балансі, згідно законодавства ( п. 1 ст 15 Закону № 2807).

Внесено запис до ЄДР про припинення ФОП підприємницької діяльності: надання ліквідаційної звітності

Фізичні особи (які перебували на загальній системі), щодо яких починаючи з 01.01.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадським формувань ( далі - ЄДР) внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають ліквідаційні декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього календарного дня місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Фізичні особи (які перебували на спрощеній системі оподаткування), щодо яких починаючи з 01.01.2017 до ЄДР внесено запис про припинення діяльності ФОП, подають декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з поточного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Реалізація алкоголю і тютюну тільки за місцем реєстрації РРО!

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, посилаючись на лист ДФС від 12.10.2017р. № 2221/К/99-99-12-01-02-14/ПК, нагадує, що законодавством не передбачена можливість здійснення суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв і тютюнових виробів не за місцем реєстрації РРО й не за адресою, вказаною у ліцензії на право роздрібної торгівлі вказаними підакцизними товарами.

Порядок надання органами ДФС консультацій платникам податків

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі. Індивідуальні податкові консультації надаються: в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: Головна/Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

- підпис платника податків;

- дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52ПКУ).

На Донеччині податковою міліцією вилучено з незаконного обігу партію підакцизних товарів на суму понад 400 тис. гривень

На території Донецької області продовжується проведення відповідних заходів в рамках загальнодержавної операції «Акциз -2017». Одним з основних напрямків діяльності податкової міліції Головного управління ДФС у Донецькій області є протидія незаконному виготовленню та розповсюдженню підакцизних товарів без сплати відповідних платежів.

Результатом роботи органів стало нещодавнє вилучення партії підакцизних товарів у місцевих жителів.

Двоє мешканців Донецької області у торгівельних об’єктах здійснювали реалізацію підакцизних товарів без державної реєстрації фізичними особами – підприємцями, тим самим не маючи ліцензії на реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

В ході проведення роботи вилучено підакцизних товарів на загальну суму понад 400 тис. гривень. Стосовно правопорушників складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 164 Кодексу України про адміністративне правопорушення.

Про легалізацію заробітної плати під час сумісно проведеного сеансу «гаряча лінія»

«Гаряча лінія» - є традиційним форматом спілкування платників податків з фахівцями фіскальної служби. Але на цей раз заступник начальника – начальник Селидівського відділення Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області Босенко Є.В. разом із заступником начальника Селидівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Кондаковою Н.В. 25 числа провели спільний сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія», темою якого стали питання легалізації заробітної плати. Платники мали можливість отримати відповіді на актуальні питання.

Питання: Що таке легалізація трудових відносин та заробітної плати?

Відповідь: Згідно зі статтею 21 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), підставою виникнення трудових відносин є укладання трудового договору - угоди між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Відповідно до статті 265 КЗпП України, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Питання:Яким чином подати повідомлення про прийняття працівника на роботу?

Відповідь: Повідомлення подається до контролюючого органу особисто платником або уповноваженою ним особою, або надається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (за номером документу F 3001001).

Питання: Як оподатковуються доходи у формі заробітної плати?

Відповідь: Відповідно до п.164.6 ст.164 ПКУ під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Згідно з п.167.1 ст.167 ПКУ ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п.167.2 - 167.5 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.

Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків. Отже, при оподаткуванні доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у формі заробітної плати, спочатку визначається база оподаткування, а потім до бази оподаткування застосовується ставка податку 15 та/або 17%.

Питання: Чи здійснюють державні органи сумісний контроль за використанням прихованої найманої праці?

Відповідь: Постановою правління Пенсійного фонду України від 29.05.2017 № 11-1, яка набрала чинності з 11.08.2017, затверджено Порядок обміну інформацією про відомості, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю (далі – Порядок).

Порядком передбачено, що суб’єктами інформаційного обміну є:

- Пенсійний фонд України, що формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснює заходи щодо надання інформації з нього відповідно доЗакону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон);

- Державна служба України з питань праці, що забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю;

- Державна фіскальна служба України, що забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), формує та веде реєстр страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснює заходи щодо забезпечення доступу до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до Закону.

Пенсійний фонд України зобов’язаний надавати ДФС України інформацію про страхувальників, які:

- нараховують зарплату нижче мінімальної;

- у звітному місяці порушили вимоги про сплату єдиного внеску;

- подали повідомлення про прийом співробітника на роботу, але не відобразили дані про нараховану йому зарплату за відповідний місяць і дату закінчення трудових відносин.

Також, Пенсійний фонд України зобов’язаний надавати Державній службі України з питань праці інформацію, що включає данні про:

- застрахованих осіб, які працюють за сумісництвом у п’яти та більше страхувальників;

- застрахованих осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовим договором у одного страхувальника більше року;

- страхувальників, які у звітному місяці збільшили на 20 % та більше кількість застрахованих осіб, які працюють неповний робочий час;

- страхувальників, які нараховують заробітну плату нижче мінімальної;

- страхувальників, у яких у звітному місяці відображено початок трудових відносин з працівником, але які не подали повідомлення про прийняття працівника на роботу;

- страхувальників, у яких протягом року показники кількості застрахованих осіб та загальної суми нарахованої заробітної плати не змінювались тощо.

На зустрічі з платниками - про зміну порядку обміну електронними документами з контролюючими органами

Нещодавно в Центрі обслуговування платників Мирноградського відділення Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області відбулася зустріч заступника начальника - начальника Мирноградського відділення Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області Третяк Лариси Анатоліївни з суб’єктами господарювання щодо заходів роз’яснення з актуальних питань змін у порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Під час проведення зустрічі Лариса Анатоліївна проінформувала про зміну порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, який визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу відповідно до наказу Міністерства фінансів 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ). Наказом визначено, що електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі Договору, який визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

В ході заходуЛариса Анатоліївна зазначила, що Наказ набере чинності через два місяці з дня його офіційного опублікування. Зважаючи, що його опубліковано в «Офіційному віснику України» 15.09.2017, то набрання ним чинності відбудеться 15 листопада 2017 року.

Під час зустрічі заступник начальника - начальник наголосила, що договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності цим наказом будуть чинними, продовжуватимуть діяти до отримання фіскальними оранами інформації:

- від АЦСК про завершення строку чинності або скасування сертифіката керівника;

- з ЕДР про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

- наявності в Реєстрі самозайнятих осіб інформації про зняття з обліку самозайнятої особи як платника податків в контролюючому органі;

- у Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувала заяви про приєднання до Договору у зв’язку зі смертю.

Наприкінці зустрічі Лариса Третяк наголосила: «прийняття нового Наказу щодо змін у порядку обміну документообігу сприятиме ефективній співпраці суб’єктів господарювання з органами державної фіскальної служби».

Розповідайте про наш сайт: