Покровська об’єднана державна податкова інспекція 19.09.2017

опубликовано 19.09.2017 в 14:22

Нагадуємо платникам ПДВ!

З метою надання консультацій та практичної допомоги платникам ПДВ у вирішенні питань, що виникають під час функціонування електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ Головним управлінням ДФС у Донецькій області в період до 01 жовтня 2017 року:

1. відкрито "гарячу лінію" з роз'яснення механізмів роботи системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ. Телефон «гарячої» телефонної одноканальної лінії – (097) 101-59-77.

Графік роботи «гарячої» телефонної лінії:

понеділок – четвер з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., перерва в роботі – з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.
п’ятниця з 9 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., перерва в роботі – з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.
в неробочі дні «гаряча» телефонна лінія не працює

2. проводяться щотижневі зустрічі в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Донецькій області Єльникової Алли Петрівни з платниками податків, що обслуговуються Покровською ОДПІ, на яких обговорюються питання функціонування електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ (СМ КОР).Зустрічі проходятьв приміщенні Покровської ОДПІ щочетверга (в робочі дні)з 10 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. за адресою:м. Покровськ, вул. Прокоф’єва, 113, кімната №1 (контактні телефони (06239) 22459, 21772).

До уваги платників! «Гаряча» лінія з питань функціонування СМ КОР

25 вересня 2017 року з 11 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» із заступником начальника – начальником Мирноградського відділення Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області Третяк Ларисою Анатоліївною на тему: «Актуальні питання функціонування системи моніторингу відповідності податкових накладних /розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків». Телефон: (06239) 6 24 60.

Покровська ОДПІ запрошує на семінар!

Покровська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує, що 29.09.2017 в 10-00 відбудеться семінар для платників податку на тему: «Зміни у порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. Інші актуальні питання»

Лектори: фахівці Покровської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.

Місце проведення: м.Покровськ, вул. Маршала Москаленка, 149, приміщення конференц-залу Покровського педагогічного коледжу (2-й поверх).

Виплата заробітної плати «в конвертах» та її наслідки

Впродовж тривалого часу однією з актуальних проблем в Україні у сфері оплати праці стала зарплата «в конвертах» і нелегальні трудові відносини.

Форми нелегальних трудових відносин можуть бути різними, зокрема:

- використання праці найманих працівників без укладення трудових договорів;

- встановлення працівникам неповного робочого дня або тижня з оплатою пропорційно відпрацьованого часу за умови їх фактичної повної зайнятості;

- встановлення для працівників безкоштовного випробувального терміну, так званого «стажування»;

- виплата зарплати “в конверті” при легальному працевлаштуванні.

Все це - грубе порушення трудового законодавства.

В більшості випадків, особи, що влаштовуються на роботу неофіційно вимушені працювати на умовах, запропонованих роботодавцем і не усвідомлюють негативних наслідків для себе у подальшому.

Практика показує, що часто роботодавець звільняє нелегальних найманих робітників, при цьому, не виплативши їм «обіцяну неофіційну» заробітну плату.

Таким працівникам, як правило, не надаються законні вихідні дні, щорічні оплачувані відпустки, відпустки на навчання, не оплачуються лікарняні листи, включаючи по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми, допомоги по безробіттю, не нараховуються пільгові пенсії, пенсії по інвалідності, не проводяться страхові виплати в разі настання нещасних випадків або професійних захворювань на виробництві, тощо. З часом працівники усвідомлюють, що вони повністю безправні перед роботодавцем.

Працюючи нелегально, такі працівники фактично позбавлені соціальних гарантій, компенсацій, пільг, які регламентовані законодавством. Крім цього, громадяни, отримуючи заробітну плату «в конвертах», сприяють розвитку тіньових схем.

Запорукою соціальної підтримки громадянина в будь-який час є, перш за все, легалізація заробітної плати та офіційне працевлаштування.

Фахівці Покровської ОДПІ звертаються до громадян з проханням вимагати від роботодавців виплати заробітної плати відповідно до законодавства, адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати! Кожна гривня податку із заробітної плати, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення гідної пенсії.

Також, більш відповідальніше повинні поставитися до цього питання і роботодавці, не порушувати вимоги законодавства, оформляти належним чином трудові відносини зі своїми працівниками. Варто не забувати, що виплата нелегальної заробітної плати передбачає також і кримінальну відповідальність.

Ліквідація прихованої зайнятості сприятиме зростанню національного інвестиційного потенціалу, матиме позитивний вплив на бюджетну сферу, сприятиме орієнтації національної економіки на розвиток.

Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків

Покровська ОДПІ інформує, що 8 вересня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 року № 610, яким затверджено Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків.

Зазначений Порядок розроблений відповідно до статей 59 та 60 глави 4 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і визначає механізм формування, надсилання (вручення) та відкликання податкових вимог контролюючими органами.

Дія цього Порядку поширюється на платників податків, у яких виник податковий борг.

Податкова вимога формується у разі, якщо платник податків не сплатив у встановлені Кодексом строки суму узгодженого грошового зобов'язання та суму нарахованої пені.

Крім загальних реквізитів податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Оподаткування доходу у разі продажу транспортних засобів

Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна встановлено ст. 173 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Відповідно до пп. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статей 172-173 Кодексу. Згідно з п. 173.1 ст. 173 Кодексу дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною в п. 167.2 ст. 167 Кодексу (5%). Як виняток із положень п. 173.1 ст. 173 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного податкового року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню (абзац перший п. 173.2 цієї статті).

Водночас отриманий платником податку дохід від продажу (обміну) протягом звітного податкового року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 Кодексу. Крім того, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого згідно з Кодексом включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статей 172-173 Кодексу, є об’єктом оподаткування військовим збором, ставка якого становить 1,5 %.

Отже, незалежно від черговості продажу дохід, отриманий від продажу протягом року одного легкового автомобіля, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а дохід від продажу інших транспортних засобів оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором – за ставкою 1,5%.

Особливості сплати ЄВ у разі припинення діяльності ФОП або самозайнятою особою

Відповідно до пп. 4 та 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи-підприємці (ФОП), в тому числі ФОП платники ЄП, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 435).

Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає в день подання такого Звіту, відповідно ЄВ повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно.

Крім цього, зняття з обліку ФОП, в тому числі ФОП платників ЄП, здійснюється фіскальними органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, а осіб, які провадять незалежну професійну діяльність – за їхньою заявою, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, така особа користуються правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника ЄВ в частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

За порушення норм Закону № 2464 платники ЄВ несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до ст.ст. 25, 26 Закону № 2464 та ст. 165 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями. Відповідні роз’яснення надані листом ДФС від 30.12.2016 № 41658/7/99-99-13-02-01-17.

За несплату або несвоєчасну сплату податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно боржників буде притягнуто до відповідальності

Фахівці Покровської ОДПІ повідомляють, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України (далі - Кодекс), такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затриманні до 30 календарних днів включно, що настають за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

- при затриманні більше ніж 30 календарних днів, що настають за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20% суми податкового боргу(ст.126 Кодексу).

Також при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, розпочинається нарахування пені починаючи з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (пп.129.1.2 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу).

Пеня, визначена цим підпунктом, та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог Податкового кодексу, коли її розмір не встановлено, нараховується за кожний календарний день погашення, з розрахунку 120% річних облікової ставки Нацбанку України, що діє на кожний такий день.

Якщо граничний день реєстрації податкової накладної - вихідний день

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) у встановлений Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Кодексу реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, — до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, — до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 4 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 року № 1246 (у редакції постанови КМУ від 26.04.2017 року № 341) (далі — Порядок № 1246), до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до ЄРПН та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією, визначеною п. 201.16 ст. 201 ПКУ, прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192, п.п. 200 1.3, 200 прим. 1.9 ст. 2001 та п.п. 201.1, 201.10 і 201.16 ст. 201 ПКУ, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/ розрахунку коригування (п. 5 Порядку № 1246).

Пунктом 3 Порядку № 126 передбачено, що операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня (включно), передбаченого п. 201.10 ст. 201 Кодексу в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної.

Порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам ПДВ, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, тягнуть за собою накладення на платників ПДВ, на яких покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі, визначеному ст. 1201 Кодексу.

Зупинення реєстрації податкової накладної у ЄРПН не спростовує здійснення господарської операції

Відповідно до ст. 187 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, або на попередню оплату. Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Отже, факт зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує здійснення платником господарських операцій і відповідно дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна / розрахунок коригування.

Крім того, виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Якщо рішенням комісії ДФС України платнику відмовлено в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, таке рішення ним може бути оскаржене в адміністративному порядку, визначеному п. 56.23 ст. 56 ПКУ, або в судовому порядку з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ у відповідності до п. 56.18 ст. 56 Кодексу.

При цьому коригування податкової та бухгалтерської звітності не проводиться.

Повідомити органи ДФС про зміну головного бухгалтера потрібно у 10 - денний строк

Покровська ОДПІ нагадує, що у разі зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та податкового обліку на підприємстві, до контролюючих органів необхідно подати заяву за формою №1-ОПП у 10- денний строк з дня виникнення змін в облікових даних.

Слід знати, при поданні цієї зави з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» заповнюються 1,2,4 та 10 поля заяви. Інформація про засновників не подається.

Водночас платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за формою №1-0ПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Чи зобов’язані податківці інформувати платників про зміни в законодавстві з питань оподаткування?

Згідно з п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України якщо в результаті запровадження нового податку або змін правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

Після внесення змін до нормативно-правових актів з питань оподаткування центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, повинен здійснити заходи, пов’язані з оприлюдненням та застосуванням таких змін.

Відповідно до п.п. 77, 78 п. 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) формує інформаційну політику ДФС, її територіальних органів та оприлюднює на єдиному веб-порталі та в офіційному друкованому виданні ДФС акти та інші офіційні документи з питань, що належать до її компетенції.

Скористатися сервісом від ДФС!

Покровська ОДПІ повідомляє про те, що на офіційному веб - порталі Державної фіскальної служби України працює у тестовому режимі сервіс «Відкриті дані».

Службою оприлюднюються (оновлюються) набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних за адресою: data.gov.ua.

Результати пошуку можна відсортувати за такими ознаками:

- за популярністю наборів даних серед користувачів;

- за назвою;

- за кількістю наборів даних;

- за ключовими словами;

- за форматом набору даних;

- за частотою оновлення.

На сьогоднішній день сервіс містить 53 набори даних, зокрема реєстри, переліки, інформацію, показники, звіти та інші дані.

Дані публікуються в форматах: csv, html, xml, pdf, doc.

Скористатися сервісом пропонуємо на головній сторінці офіційного веб - порталу відомства (http://sfs.gov.ua/), натиснувши на банер «Відкриті дані».

Державна податкова інспекція

Розповідайте про наш сайт: