Запровадження надання житлових субсидій у готівковій формі

опубликовано 20.02.2019 в 23:47

Урядом на засіданні 6 лютого 2019 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 62, якою визначено порядок надання субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг у готівкові

й формі.

Готівкова форма буде застосована до одержувачів, яким субсидія призначена на поточний опалювальний період починаючи з жовтня-грудня 2018 року. Вже у березні 2019 року ці домогосподарства отримають готівкові кошти у розмірі призначеної їм субсидії за лютий, у середньому це складає близько 1,5 тисячі гривень. Аналогічні виплати вони отримають у квітні (за березень) та травні (за квітень) 2019 року.

Виплата житлових субсидій у готівковій формі буде здійснюватися органами Пенсійного фонду України тим особам, які одержують пенсії , і таким же шляхом, як виплачуються пенсії: або перерахування коштів на пенсійні рахунки в уповноважених банках, або виплата через поштові відділення, у тому числі з доставкою додому. При цьому виплата субсидії буде проводитись одночасно з виплатою пенсії пенсіонерам.

Особи, які не одержують пенсії, зможуть отримати готівкові кошти у будь-якому відділенні АТ „Ощадбанк” як грошовий переказ (через внутрішньодержавну платіжну систему „Система термінових переказів „Швидка копійка”) або на поточні рахунки в АТ „Ощадбанк” в будь-який зручний для себе час.

Таким чином, громадяни мають самостійно контролювати своє споживання житлово-комунальних послуг і своєчасну сплату у повному обсязі підприємствам – надавачам послуг рахунків за них (а не розмір обов’язкового платежу, як було раніше).

Відповідно до ухваленої Кабінетом Міністрів постанови №1176, з 1 січня 2019 року у грошовій (безготівковій) формі надаються субсидії тим домогосподарствам, які вперше звертаються за її отриманням. Якщо сім’я ощадливо споживала енергоресурси, за результатами опалювального сезону вона зможе використати залишок коштів зекономленої житлової субсидії, який утворився станом на 1 червня на її рахунку, на свій власний розсуд, тобто монетизувати або перевести їх на відкритий нею картковий рахунок в будь-якому банку країни", - роз'яснив Міністр.

Хто і з яких питань має надавати роз'яснення громадянам:

за отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії, як і раніше, звертаються до органів соціального захисту населення;

з питань щодо здійснених операцій на обліковому записі в Ощадбанку одержувач житлової субсидії звертається до банку, при цьому може скористатися інформаційно-роз’яснювальними послугами операторів кол-центру банку, а також матиме доступ до свого персонального кабінету на офіційному сайті Ощадбанку;

за отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, виконавців комунальних послуг.

Розповідайте про наш сайт: