Реформування органів державної виконавчої служби

Опубликовано 06.09.2016

У рамках судової реформи держави, громадськість та експерти нині вивчають і обговорюють закони «Про виконавче провадження», «Про державну виконавчу службу та приватних виконавців». У законі «Про державну службу та приватних виконавців» чітко окреслений порядок набуття професії приватного виконавця, добору кандидатів та отримання ними ліцензії, створення єдиного реєстру боржників з відкритим доступом до його даних.

Щодо розподілу категорій виконавчих документів, слід наголосити що за державними виконавцями закріплено виконання:

1) за якими боржником є держава, державні органи, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, які фінансуються виключно за кошти державного або/та місцевого бюджету або частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25 відсотків;

2) за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до закону;

3) за якими стягувачами є держава, державні органи;

4) які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;

5) про вселення та виселення фізичних осіб.

Можна виділити наступі суттєві моменти, які планується змінити в процесі здійснення державним чи приватним виконавцем виконавчих дій:

- створення Єдиного реєстру боржників, відомості якого будуть відкритими та розміщуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України;

- чітко визначені строки здійснення виконавцями виконавчих дій (направлення платіжних вимог, опис та арешт майна);

- вводиться обов’язок боржника подати декларацію про доходи та майно за формою, встановленою Міністерством юстиції України, який несе відповідальність за неподання декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей;

- створено спеціальний порядок визначення вартості описаного виконавцем майна боржника, який надає можливість сторонам виконавчого провадження здійснювати визначення вартості такого майна за взаємною згодою, чи надати зі свого боку звіт про оцінку майна, або залучати суб’єкта оціночної діяльності — суб’єкта господарювання;

- оскарження в судовому порядку результатів визначення вартості чи оцінки майна не зупиняє передачі майна на реалізацію, крім випадків зупинення передачі майна на реалізацію судом, що виключає можливість затягування сторонами виконавчого провадження реалізації такого описаного майна;

- чітко визначені підстави для зняття арешту з майна (коштів) виконавцем.

Начальник Мирноградського відділу

ДВС Головного територіального УЮ Т.Г.Іванова

Розповідайте про наш сайт: