Інформація Покровської об’єднаної державної податкової інспекції

Опубликовано 11.09.2018

Новітня система е-Receipt – це революційний прорив у майбутнє для власників бізнесу

Покровська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області повідомляє, що Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 13 червня 2018 року №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій», яка дозволить запровадити інноваційний підхід у сфері реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів). Проект передбачає вивчення та дослідження новітніх моделей програмно-технічних засобів для здійснення розрахункових операцій.

Впровадження інноваційної електронної системи е-Receipt (електронний чек) дозволить платникам податків через власні персональні комп’ютери, планшети, смартфони здійснювати online-реєстрацію розрахункових операцій без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та абонентської плати.

На сьогодні існуюча система реєстрації касових апаратів є недосконалою, оскільки доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платників податків. Новітні моделі комплексу стануть альтернативою традиційним касовим апаратам. Платники податків заощадять кошти, які витрачаються на придбання традиційних касових апаратів, вартість яких є досить високою – від 4 тис. грн. до 20 тис. гривень. Крім того, підприємці вимушені систематично витрачати кошти на технічне обслуговування і ремонт касових апаратів, здійсненний у центрах сервісного обслуговування, а також, оплачувати послуги інформаційних еквайєрів, через які передаються дані касових апаратів, – це ще додатково 200 грн. щомісячно для кожного касового апарату.

Інформацію про фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету. У разі необхідності захисту своїх прав, як споживачів, покупці будуть мати можливість скористатись електронним чеком та пред’явити його. Система e-Receipt працюватиме цілодобово, у вихідні та святкові дні.

Про внесення змін у пошукову систему «ЗІР»

Покровська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області повідомляє, що Інформаційно-довідковий департамент ДФС України у розділі «Необхідно знати» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (далі – «ЗІР») за посиланням http://zir.sfs.gov.ua/main/index/needtoknow проінформував про внесення змін до пошукової системи «ЗІР», зокрема до розділів «Запитання-відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та підрозділу «Письмові звернення» розділу «Єдиний реєстр ІПК, Електронний кабінет, письмові зверненя».

Відтепер, скориставшись новою функціональною кнопкою «Нове у розділі», користувачі «ЗІР» мають можливість в один клік здійснити вибірку та ознайомитись із запитаннями-відповідями, документами, відповідями на письмові звернення або всіма одночасно (в залежності від обраного джерела пошуку), внесеними в «ЗІР» протягом останніх семи календарних днів.

Крім того, для додаткової деталізації пошуку необхідної інформації, пошукову систему «ЗІР» доповнено критерієм, який дозволяє розподіляти інформацію за типами платників (юридичні, фізичні, самозайняті особи або всі типи платників).

Докладно про використання пошукової системи «ЗІР» у розділі «Про ресурс» за посиланням http://zir.sfs.gov.ua/

Почався новий навчальний рік: нагадуємо про порядок отримання податкової знижки на навчання

Фахівці Покровської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області повідомляють, що Податковим кодексом України (далі - ПКУ) передбачена компенсація частини витрат, понесених платником податку за навчання у вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладах.

Так, фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на навчання у вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладах для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку або члена його сім’їI ступеня споріднення.

До 1 січня 2017 року сума витрат, дозволена до включення до податкової знижки, не могла перевищувати суми місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. – 1930 грн. (1378 грн.*1,4). Тобто це максимальна сума компенсації за один навчальний місяць. За навчальний рік сума не могла перевищувати 19300 грн.(1930 грн. *10 навчальних місяців).

З 1 січня 2017 року скасовано обмеження щодо суми коштів та навчального періоду, за який здійснено таку сплату та враховуються фактично понесені платником податку витрати. При цьому, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Також, за результатами 2017 року платник податку може скористатися правом на отримання податкової знижки, пов’язаної з навчанням члена сім’їI ступеня споріднення, незалежно від того чи одержує такий член сім’ї заробітну плату.

Для отримання права на податкову знижку громадянину України необхідно до 31 грудня 2018 року подати до державної податкової інспекції за місцем реєстрації декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2017 році.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у ст.166 ПКУ.

Платникам податків, які виїжджають за кордон на ПМП, необхідно подати декларацію

Покровська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області інформує, що відповідно до п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку-резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі - Декларація) не пізніше60 днів до виїзду за кордон.

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після отримання Декларації зобов'язаний перевірити визначене податкове зобов'язання, сплату належної суми податку і видати довідку про сплату та про відсутність податкових зобов'язань. Довідка подається до органів митного контролю під час перетину кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Звертаємо увагу, згідно із п.63.5 ст.63 ПКУ всі фізичні особи-платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків у порядку, визначеному ПКУ. Облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами.

Отже, громадянин України, який виписався з останнього місця постійного проживання в Україні і здав паспорт громадянина України, відповідно до норм чинного законодавства, зобов’язаний подати Декларацію до контролюючого органу за місцем перебування на обліку, яке було зазначено в обліковій картці платника податку.

Переміщення товарних вантажів

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує платникам податків, що з питань щодо переміщення товарних платежів через контрольні пункти в’їзду або виїзду зони проведення АТО, що належать до компетенції органів Державної фіскальної служби України, можна звернутись з 9 до 18 годин за телефонами «гарячої лінії»: 0993683346 або 0507068055.

На Донеччині місцеві бюджети отримали майже 3 мільйони гривень "автоподатку"

За січень-липень 2018 року до місцевих бюджетів Донецької області сплачено майже 3,0 млн грн транспортного податку. У порівнянні з минулим роком надходження зросли на 1,49 млн грн,або майже у два рази. Із загальної суми понад 1,5 млн грн надійшло від автовласників - юридичних осіб та майже 1,5 млн грн- від фізичних осіб.

З початку року найбільші відрахування "автоподатку" забезпечили власники автомобілів м. Маріуполь (790 тис. грн), м. Бахмут (522,7 тис. грн), м. Покровськ (450,9 тис. гривень).

Одним з критеріїв для визначення об’єкта обкладення транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня.

Нагадаємо, транспортний податок входить до складу податку на майно та повністю зараховується до місцевих бюджетів тих територій, на яких зареєстроване авто. Його ставка складає 25 тисяч гривень на рік.Фізичні особи повинні сплатити податок не пізніше 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, юридичні особи – щоквартально авансовими внесками до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

Бюджети Донеччини поповнено більше 3,9 млрд гривеньподатку на прибуток

За 8 місяців 2018 року до бюджетів всіх рівнів надійшло 3 941,5 млн грн податку на прибуток. Надходження до держбюджету склали 3 535,5 млн грн, що в 3,5 рази, або на 2537,2 млн грн більше минулорічних показників.

Декларації з податку на прибуток підприємств за І півріччя 2018 року подали 566 платників Донеччини. Сукупна сума задекларованих обсягів доходівперевищила 40,6 млрд грнпроти34,1 млрд грн за І півріччя 2017 року. Сума нарахованого податку на прибуток за І півріччя 2018 року склала 274,8 млн грн, аналогічний показник у минулому році становив 162,2 млн гривень. Зріс і нарахований податок до сплати – на 59,2 млн грн більше, ніж у 2017 році (154,9 млн грн за І півріччя 2018 року проти 95,7 млн грн аналогічного періоду 2017 року).

Також спостерігаєтьсяі зростання надходжень до місцевих бюджетів, так як 10 відсотків податку на прибуток підприємств залишається на місцях, сюди ж входить і 100 відсотків від оподаткування прибутку комунальних підприємств. Так, за 8 місяців 2018 року надходження до місцевих бюджетів Донецької області склали 406 млн грн, а це майже в 3 рази більше, ніж торік (минулорічні показники складають 136,7 млн гривень).

Позитивна динаміка надходжень до бюджетів усіх рівнів досягнута завдяки злагодженій роботі органів фіскальної служби Донеччини та сумлінному ставленню платників податків до сплати податкових зобов’язань.

Ліцензії на алкоголь та тютюн поповнили бюджет Донеччини на 30 мільйонів гривень

Роздрібна реалізація алкогольних напоїв і тютюнових виробів – суттєве джерело надходжень до бюджетів громад.

З початку 2018 року від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами до місцевих бюджетів Донецької областівід платників регіонунадійшло 30,0 млн гривень.

Станом на 01.09.2018 у Донецькій області діє 8226 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Упродовж восьми місяців поточного року суб’єкти господарювання Донеччини отримали 5974 ліцензії, з них 3352 – на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 2622 – на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

В той же час, за несвоєчасну сплату чергового платежу з початку року призупинено дію 334 ліцензій та анульовано 78 ліцензій. Крім того, за продаж алкоголю та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, анульовано 57 ліцензій. До недобросовісних підприємців, які продавали алкоголь та тютюн неповнолітнім, застосовано фінансові санкції на загальну суму 762,0 тис. гривень.

Фіскальна служба Донецької області нагадує суб’єктам господарювання, щолегковажне ставлення до заборони продажу алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім веде до чималих штрафів та водночас – до анулювання ліцензії на продаж алкогольних та тютюнових виробів.

Тож, шановні підприємці! Головне управління ДФС у Донецькій області звертається до вас із проханням неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства - не реалізовувати пиво, алкогольні, слабоалкогольні напої та тютюнові вироби дітям, адже кожен з нас відповідає за майбутнє покоління!

Готівкові розрахунки: порушники в Донецькій області сплатили до бюджету майже 1,4 млн гривень

Контроль за суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахунки в готівковій та безготівковій формі з використанням реєстраторів розрахункових операцій, є важливим напрямком роботи підрозділів управління аудиту ГУ ДФС у Донецькій області, тим більше, що станом на 01 вересня 2018 року у регіоні здійснюють такі розрахунки 8369 господарських одиниць.

З початку року співробітниками підрозділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту області проведено 128 фактичних перевірок. Як результат - до бюджету надійшло 1375,5 тис. гривень.

Найбільша кількість правопорушень у сфері готівкового обігу встановлена у сфері торгівлі підакцизними товарами. Нагадуємо, що саме 5% від реалізації цієї групи товарів потрапляє до місцевих бюджетів у вигляді акцизного податку. Таким чином, порушуючи законодавство, несумлінні підприємці дбають про власний гаманець і забувають про свій обов’язок перед громадою сплачувати податки.

Крім того, ГУ ДФС у Донецькій області нагадує про реалізацію ДФС України експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій з використанням смартфонів та планшетів в якості новітніх касових апаратів. Зараз в напрямку запровадження електронних сервісів Україна рухається у ногу з часом - у світі прослідковується тенденція відмови від паперових носіїв. І, звісно, ми є частиною цього процесу, адже впровадження електронної системи е-Receipt це, насамперед, швидкість та зручність для громадян, бізнесу і всього суспільства. 

Розповідайте про наш сайт: